Startujemy w własną działalnością- jak zadbać o stały napływ zleceń?
Najczęściej to właśnie ten problem spędza sen z powiek osobom, które zdecydowały się założyć własną firmę- stały dopływ zleceń, których wykonywanie zapewniłoby regularny dochód nowej firmie. Gwarantuje to pewną stabilność, a także płynność finansową firmy. Już samo prowadzenie biznesu zajmuje sporo czasu, a realizacja kolejnych projektów wymaga od każdego przedsiębiorcy dużego wysiłku. Jednakże, równolegle trzeba też myśleć o skutecznej reklamie dla firmy, bo to właśnie dzięki reklamie można liczyć na to, że ciągle będą się pojawiały na horyzoncie nowe osoby zainteresowane naszymi usługami. W praktyce, prowadzenie firmy to wiele pracy, która na początku może być znacznie cięższa od pracy na etacie, na co warto jest być przygotowanym. Jednocześnie, mając świadomość tego, że to nasze być albo nie być- staramy się zrobić wszystko, aby działalność powoli się rozwijała.
Na jaką reklamę warto postawić?
Trudno jest być jednocześnie specjalistą w swojej dziedzinie i specjalistą od księgowości, reklamy i szeregu innych zagadnień, jakie wiążą się z prowadzeniem firmy. Dlatego też najczęściej w takim przypadku skuteczna reklama to taka, którą nie będziemy zajmować się sami, gdyż z braku czasu raczej nie będziemy w stanie zrobić tego w sposób wystarczająco dobry. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest agencja reklamowa, która specjalizuje się w kampania określonego rodzaju. W przypadku marketingu internetowego może to być Brandbay. Z pewnością, bardzo szybko docenimy fakt, że ktoś z niektórymi kwestiami będzie mógł nas jednak odciążyć, a my będziemy mogli skupić się na innych, równie ważnych kwestiach. Podejściem wielu przedsiębiorców jest uznanie takiej kampanii reklamowej tylko i wyłącznie za pewien koszt stały. Owszem, każda kampania potrzebuje pewnego budżetu inwestycyjnego, bez którego raczej nie uda się z niczym wystartować. Dobrze jest jednak mieć taką świadomość, że ta kampania jest prowadzona po to, aby dość szybko sama mogła na siebie zarabiać, a nawet pomóc zarabiać nam i dostarczać nam regularnych zleceń.
Jakie formy marketingu internetowego wchodzą w grę?
Bezsprzecznie, do najpopularniejszych należą reklamy w systemie Google Ads, kampania pozycjonowania strony- zarówno lokalna, ogólnopolska jak i eksportowa- a także kampanie prowadzone w mediach społecznościowych. Dobrze, aby jakiś specjalista doradził nam, jaka kampania najmocniej sprawdzi się w przypadku naszego biznesu. Warto tutaj wziąć pod uwagę to, czy zależy nam na tym, aby reklamy były wyświetlane od razu, trzeba też wziąć pod uwagę budżet, specyfikę branży, a także cele, jakie chcielibyśmy osiągnąć. W wielu przypadkach dobre efekty daje połączenie kilku różnych form reklamy, które razem pozwalają na naprawdę duży zwrot z inwestycji. Dlatego też warto podjąć współpracę z kimś, kto naprawdę zna się na reklamie i będzie w stanie doradzić nam, co w naszym przypadku warto zrobić, aby zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów naszą ofertą.