O czym pamiętać zakładając własną kancelarię?
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej nie jest zadaniem łatwym. Nie inaczej jest również w przypadku kancelarii prawnej czy też radcy prawnego. Nie jest żadną tajemnicą, że na terenie naszego kraju takich punktów jest całe mnóstwo. Dodatkowo weźmy pod uwagę również i to, że i popyt na takie usługi jest dziś ogromny. Skoro tak nie jest żadną niespodzianką, że osób zainteresowanych założeniem takiej działalności w Polsce jest coraz więcej. Jeśli wielu prawników czy radców prawnych chce przejść na swoje, zastanówmy się, jakie czekają na nich zagrożenia. O czym osoby zainteresowane założeniem kancelarii powinny pomyśleć?
Strategia
W pierwszej kolejności trzeba tutaj pomyśleć o strategii. Dlatego też zdefiniować trzeba plan działania takiego punktu. Oczywiste jest tutaj to, że taki plan musi być długoterminowy. Zauważmy tutaj, że dobrze prowadzona strategia musi zawierać w sobie analizę mocnych i słabych stron, badania lokalnego rynku i konkurencji, analizę SWOT oraz ustalenie misji swojej działalności.
Specjalizacja
Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, że prawnik musi znać całe prawo. To oczywiste, choć na pewno bliżej przyjrzeć się trzeba konkretnym specjalizacjom. Szczególnie w dobie XXI wieku, kiedy rynek jest naprawdę bardzo przesycony. Oczywiście nie musi to być tylko i wyłącznie jedna dziedzina, bo nie miałoby to większego sensu. Mimo wszystko na pewno warto się jakoś ukierunkować i być specjalistą w konkretnej specjalizacji.
Takową może być na przykład prawo rodzinne i opiekuńcze. Wówczas kancelaria taka świadczy pomoc w zakresie pozwów rozwodowych, separacji, podziału majątku, znoszeniu współwłasności, uregulowania spraw rodzicielskich czy powierzenia sprawowania opieki lub kurateli.
Przykład zakresu usług kancelarii znajdziecie Państwo pod linkiem www.slotakancelaria.pl/uslugi.
Marketing
Na pewno bardzo ważna jest również reklama. Najlepszym nośnikiem będzie w pełni profesjonalnie stworzona strona internetowa, o której zapomnieć nie można. Dobrze będzie, jeśli dodatkowo zostanie ona pozycjonowana. Najlepiej pod frazą „kancelaria prawna Kraków” lub identyczną dotyczącą innego miasta, w którym prowadzony jest taki punkt. Poza tym na pewno przydadzą się jakieś konkretne ulotki czy wizytówki. Warto jednak pamiętać o tym, że nie może to być reklama zbyt nachalna. Banery czy wizytówki będą dobre, ale zbyt częste i mocno zabarwione reklamy nie zawsze muszą zagwarantować pożądany efekt.